Türkiye, otoyol yatırımlarımızla yeni bir döneme adım attı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulu’nda bakanlığın 2023 bütçesi hakkında yaptığı konuşmada, verdikleri hizmetleri anlattı.
Yeni planlarla lider ve güçlü bir Türkiye’nin temellerini attıklarını belirten Karaismailoğlu, 2003 yılından bu yana ulaşım ve haberleşme alanında 1 trilyon 653 milyar lirayı aşkın yatırım yaptıklarını kaydetti.
Ulaşım ve haberleşmeye yaptıkları yatırımlarla 18 milyondan fazla vatandaşa iş imkanı sunduklarının altını çizen Karaismailoğlu, ülke üretimine 1 trilyon 139 milyar dolar katkı sağladıklarını, gayri safi yurtiçi hasılaya katkılarının ise 548,5 milyar dolara ulaştığını kaydetti.
“Karayollarına yaptığımız yatırımlarla ülkemizi ileriye taşıdık”
Yarım asrı aşkın süredir bakımsız kalan demiryollarında reform başlattıklarını ve Türkiye’yi hızlı tren işletmeciliği ile tanıştırdıklarını anlatan Karaismailoğlu, şu bilgileri verdi:
“Karayolu yatırımlarımızla ülkemizde bir ilke imza attık. 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol ağımızı 29 bin kilometreye çıkardık. Son 20 yılda araç sayısı 8 milyondan 26 milyona çıkmasına rağmen trafik sıkışıklığı devam ediyor. 2003 öncesi toplam tünel uzunluğu 14 kattan fazla artarak 50 kilometreden 720 kilometreye çıktı. 2003 yılından bu yana toplam 419 tarihi köprünün restorasyonunu tamamladık.”
İletişimde çok güçlü bir alt yapı tesisi kurduklarını vurgulayan Karaismailoğlu, dijitalleşmeye hız verdiklerini ifade etti. Karaismailoğlu, “e-Devlet kullanan vatandaş sayımız 60 milyonu aştı. İletişimde sektör büyüklüğümüzü yıllık bazda yüzde 41 artırarak 266 milyar liraya ulaştık. Mobil abone sayımız 91 milyona ulaştı. Sayı 4.5G hizmeti alan abonelerimizin sayısı 83 milyonun üzerinde.2003 yılında 23 bin olan genişbant abone sayısı bugün 91.3 milyon.Uydu haberleşme hizmetlerimiz dışa bağımlı olmadan kesintisiz ve güvenli bir şekilde sunulmaktadır.”
Haberleşme altyapısının geleceğe uygun olarak kurulmasına katkı sağlayacak TÜRKSAT 5A ve 5B’yi devreye aldıklarını hatırlatan Karaismailoğlu, “Uydularımız 3 kıtaya yayılan geniş bir coğrafyaya hizmet veriyor.”
“Şu ana kadar 500 bin vatandaşımız havalimanını kullandı”
Üç tarafı denizlerle çevrili Türkiye’nin ‘deniz ülkesi’ kimliğini yeniden inşa ettiklerini ifade eden Karaismailoğlu, Türkiye’ye yeni bir soluk getirecek olan Kanal İstanbul ile ulaşım sektöründe ve denizcilik alanında yeni bir çağın kapılarını araladıklarını söyledi. dünya deniz taşımacılığı ve Türkiye’nin denizlerdeki lojistik hakimiyetini artırmak.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Türkiye’nin AK Parti iktidarında havacılık alanında dünyada en hızlı gelişen ülke olduğunun altını çizdi.
26 olan havalimanı sayısını 57’ye çıkardıklarını anlatan Karaismailoğlu, bu alandaki düzenlemeler sayesinde dünya ortalamasının çok üzerinde bir büyüme performansı sergilediklerini ifade etti.
TÜRKSAT 5B’yi devreye aldıklarını ve 6 ay içinde hizmete açtıklarını hatırlatan Karaismailoğlu, Gaziantep Havalimanı’nın yeni terminal binası, Erzurum’daki 2 bin 272 metrelik Pirinkayalar Tüneli, Konya-Karaman Hızlı Tren hattı, Zonguldak-Kilimli Yol ve Prof. Dr. Şaban Teoman Durali, tünelleri milletin hizmetine sunduklarını belirtti.
Çanakkale zaferinin 107. yıl dönümünde 1915 Çanakkale Köprüsü ile 101 kilometrelik Malkara Çanakkale Otoyolunu hizmete açtıklarını anlatan Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Bu projelerde yerli ve milli mühendis ve işçilerimiz çalışıyor. İthal mühendis ve müşavirlerimiz yok. Tokat Yeni Havalimanı’nı hizmete açtık. Antalya’yı Ege ve Orta’ya bağlayan Akdeniz Sahil Yolu’nun batı kesiminde Phaselis Tüneli’ni hizmete açtık. Anadolu, “Kırklareli-Tekirdağ arasındaki ulaşım standardını yükselten Pınarhisar ve Çakıllı Çevreyollarını hizmete açtık. Rize-Artvin Havalimanı’nı 100 metrekarelik düzlük olmayan bir yerde 3 milyon metrekare denizi doldurarak yaptık. Bugüne kadar 500 bin vatandaşımız havalimanını kullandı.”
Karaismailoğlu, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin yapması gereken yatırımları hayata geçirdiklerini, Kadıköy-Kartal-Kaynarca Raylı Sistem Hattını Sabiha Gökçen Havalimanı’na bağladıklarını kaydetti.
“50 bin kilometrelik fiber altyapı çalışmalarımız devam ediyor”
2002 yılında 50 kilometre olan tünel uzunluğunu 720 kilometreye çıkardıklarının altını çizen Karaismailoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Üç havalimanımızın inşaatı, 10 liman tesisimizin inşaatı devam ediyor. 50 bin kilometrelik fiber altyapı çalışmalarımız devam ediyor. Kağıthane-İstanbul Havalimanı metromuzun imalatları bitti. 37,5’imizin Kağıthane-İstanbul Havalimanı kısmını tamamladık.” kilometre metro Pandeminin ilk günlerinde acil hastane ihtiyacımız olunca hastaneye gidiyoruz Bir İstanbul Büyükşehir Belediyesi yaptırmamış… Devraldık bir ayda bitirdik .
Ankara’da AKM-Gar-Kızılay metrosunu, Tunceli’de Singeç Köprüsü ve ilişkilerini hizmete açıyoruz. Çukurova Havalimanı’nı bitiriyoruz, inşallah nisan ayında açılışını yapacağız. Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattının gelişmesi için arkadaşlarımız büyük emek veriyor, kısa sürede bitiriyoruz.
CHP Adana Büyükşehir Belediyesi’nin yapmadığı 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nü de biz devraldık, bitiriyoruz. Açılışı için Adana’ya da gideceğiz. Yerli ve milli trenimiz 10 bin kilometrelik testlerden geçti, yakında sertifikasını aldığında sefer işletmeye başlayacağız. Türkiye’nin en büyük Ar-Ge projesi olan TÜRKSAT 6A’nın tüm imalat süreçleri Ankara’da devam ediyor.”
Karaismailoğlu, AK Parti hükümetleri olarak bugüne kadar verdikleri sözleri yerine getirdiklerini, milletin hayatı kolaylaştıkça ve rahatlık arttıkça hizmet aşklarının arttığını belirtti.
Mega projelerin Türkiye’ye katkı ve faydalarına değinen Karaismailoğlu, “Kuzey Marmara Otoyolu sayesinde transit ve yük trafiğini İstanbul, Kocaeli ve Sakarya şehir merkezlerinden uzaklaştırdık. Yavuz Sultan’ı 130 bin araç kullanıyor. Selim Köprüsü’nden bugüne kadar günde 60 bin araç geçiyor.93 milyondan fazla aracın kullandığı Avrasya Tüneli olmasaydı İstanbul trafiği tamamen kilitlenirdi” dedi.
Osmangazi Köprüsü’nün de içinde bulunduğu 426 kilometrelik otoyol sayesinde İstanbul-İzmir arası mesafenin 100 kilometre kısaldığına işaret eden Karaismailoğlu, “Günde ortalama 55 bin aracın geçtiği Osmangazi Köprüsü olmazsa bizim millet saatler süren bir vapur yolculuğuna mahkum olur. İstanbul’dan Urfa’ya karayolu ağımızı kesintisiz sağladık.” değerlendirmesini yaptı.
Antalya Havalimanı’nda devletten tek kuruş para bırakmadan 765 milyon Euro’luk yatırıma başladıklarını kaydeden Karaismailoğlu, 25 yıllık işletme için toplam 8 milyar 555 milyon Euro kira alacaklarını, 2 milyar 138 milyon Euro’luk yatırım alacaklarını bildirdi. Kira bedelinin yüzde 25’i olan 2022 Mart’ta milletin kasasına aktarılacak. girişini kaydetti.
“Toplamda 28 milyar dolar tasarruf ettik”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, dünyanın en iyi havalimanı seçilen İstanbul Havalimanı’nın Avrupa yolcu trafiği sıralamasında birinci olduğunu, Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan günde 100 bin yolcu ve 600 uçağın kalktığını söyledi. . Yatırımların sonuçlarına da değinen Karaismailoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:
“Yatırımlar sayesinde sadece 2021 yılında yakıt, zaman, araç bakım ve işletme maliyetlerinde toplam 28 milyar dolar tasarruf sağladık. Devlet aklıyla yaptığımız planlama ve altyapı çalışmalarımız sayesinde trafik kazaları yüzde 82 azaldı. Yaptığımız yatırımlarla her yıl 13 binden fazla vatandaşın hayatını kurtarmaya vesile olduk.Bu hedefler doğrultusunda Türkiye’nin geleceği için 198 milyar dolarlık yatırım planladık. 2053 yılına kadar bölünmüş yolları 38 bin kilometreye, Demiryolunda hızlı tren bağlantısı olan il sayısını 8’den 52’ye çıkaracağız.Yıllık yolcu taşımacılığı 19.5 milyondan 270 milyona çıkacak.Yıllık yük taşımacılığı 448 milyona ulaşacak 38 milyon tondan ton.Demir yolu uzunluğumuzu 13 bin 128 kilometreden 28 bin 590 kilometreye çıkarmayı planlıyoruz.Havayollarında yolcu sayımızı 344 milyona çıkaracağız. 217 olan liman tesisi sayısını 255’e çıkaracağız. Fiber hat Uzunluğu tüm yurtta yaygınlaştı, 1.5 milyona ulaşan n kilometreye ulaşacak.”